הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

הצדיק מטבריה רבי דב קוק שליט"א במכתב מרגיע לאור ריבוי השמועות על נבואות למיניהן לגבי מלחמה בצפון: "הייתה שנת גשמים מבורכת, זה סימן טוב, אי אפשר לדעת מה יהיה" | הדברים המלאים

צילום: צילום: פלאש 90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורות טובות מטבריה: במכתב שמתפרסם כעת, מביע הרב דב קוק דעתו שריבוי ירידת הגשמים בעונת החורף האחרונה – זהו סימן טוב המלמד על מחילת עוונות לישראל.

הרקע למכתב: בעת האחרונה מתרבות שמועות ודיווחים לא מבוססים בשם מקובלים וצדיקים החוזים בעתיד ומזהירים לקראת מלחמה אפשרית בצפון.

הצדיק מטבריה הרב דב קוק התייחס לנושא במכתב שכתב הבוקר בכתב ידו, דחה את הניסיונות לחיזוי העתיד – והעביר מסר מרגיע לעם ישראל.

"לכל הציבור הקדוש ברור שאין ביכולת שלנו לדבר על מה שיהיה להבא, שהרי אין מאתנו יודע עד מה, ורק צריך להתפלל כסדר" כתב הרב.

"ואדרבא, מכיון שמרובה השנה בגשמים, סימן טוב הוא, שהרי אין הגשמים יורדים אלא אם כן נמחלו עוונותיהם של ישראל, ואם כן סימן של כפרת עוונות יש כאן, וכינור דוד של הכנרת ממש מטהר את האוויר, וזה מורגש ומוחש בעיקר בעיה"ק הזאת שממנה עתידים להגאל. וכל העושה מצוה כמאמרה אין מבשרים אותו בשורות רעות".

בביתו של הרב אומרים כי גם בשם הרב מתפרסמים מעת לעת דברים שגויים, ואין ליחס להן חשיבות: "כידוע לכל, דרכו של הצדיק רבי דב קוק שליט"א לעורר תמיד לתפלה על עם ישראל ועל הגאולה הקרובה".

בבית הרב מוסיפים, שמאות טלפונים והודעות הגיעו בבהלה לבית הרב, ויתומים ואלמנות נכנסו לפחד וחרדה, משמועות שונות בדם הרב קוק או רבנים אחרים ולכן הרב פרסם את המכתב המרגיע והמחזק.



0 תגובות